Fegyverbe! Fegyverbe! De minek?!
2020. február 19. írta: Dián Ákos

Fegyverbe! Fegyverbe! De minek?!

Azt eddig is tudtuk, hogy kormányunk nem riad vissza a fiatalok ideológiai átnevelésétől. Viszont a jövő generációjának átpolitizálása még csak most kezdődik igazán.


borito_2020_02-_18.png

Sok meghökkentő, személyemet sértő komment gyűlt az előző cikkem alatt, amiben a fiataloknak fenntartott ideológiai átnevelő táborokról írtam. Nagyon sokan hitetlenkedtek, mivel annak a lehetősége, hogy a kormány beleszóljon a fiatalok politikai nevelésébe, rengeteg ember számára szinte elképzelhetetlen, vagy egyenesen nevetséges. Számos olyan vélemény született, hogy ezt csak én értem félre.

Nos, úgy látszik, azért mégiscsak lehet a felvázolt vízióban valami, hiszen Simicskó István nem is olyan rég arról beszélt, hogy már tavasszal meg is nyitják majd az első “Honvédelmi Sportközpontot”, ahol “elsősorban lövészeti és önvédelmi sportoknak adnak helyet”.

Nos, hadd szögezzem le: becsülendő, hogy a kormány fontosnak tartja a fiatalokat a sportos életmódra való szoktatását, hiszen az egészséges élet egyik alapfeltétele a testmozgás. A módszerek viszont már enyhén szólva is megkérdőjelezhetőek.

Kezdjük azzal, hogy fiatalok kezébe fegyvert adni sosem jó ötlet (remélem ez a kijelentés nem szorul magyarázatra). Még ha igen szigorúan kontrollált környezetben is van jelen a fegyver - mint amilyen a lőtér -, akkor sem szül egészséges gondolatokat, ha egy társadalmat a fegyverhasználatra nevelnek. Elég, ha csak az USA példájára és az ott időről időre fellángoló fegyveres erőszakra gondolunk. Mindemellett a fiatalok katonai vagy félkatonai kiképzése sem hangzik túl biztatóan a demokráciát és szabadságot szerető polgárok számára. És akkor azt még meg sem említettem, hogy mindez egy olyan “hazafiasnak” nevezett körítéssel van leöntve, amibe a Fidesz mostanság az előítéletes nézeteit pácolja.

Az iskolai programokról meg még nem is beszéltünk. Legutóbb, éppen egy ózdi gimnáziumba látogattak el hivatásos katonák, hogy a fiatalok fegyver ismereti tudását bővítsék, és mindezt büszkén tette is ki az iskola a facebook oldalára.

Frissítés: A cikk megjelenése óta törölték a facebook posztott, de egy képet elmentettem belőle.

3b4d2479-aca7-449f-9da5-e07daaf7b7d3.jpeg

Gondoljuk csak végig, milyen indoka lehet a kormánynak arra, hogy fiataloknak megtanítsa egy fegyver működését? Mi lehet az érv amellett, hogy a fiatalok számára hétköznapi norma legyen a fegyverviselés és a fegyverhasználat?

Nos, akárhonnan is nézzük, a kérdés megválaszolása igen nehéz anélkül, hogy ne rögtön az összeesküvések hálójában találjuk magunkat. Persze egy életképes honvédség megléte fontos, még békeidőben is, de az ilyen típusú agresszív militarizálódás sosem jelent jót, pláne, hogy mindezt a fiatalokkal művelik.

De valahogy ezeket a kérdéseket meg kell válaszolni, hiszen nem hagy nyugodni egy gondolat… mégpedig annak a gondolata, hogy hova vezet ez a típusú militarizálódás. Hiszen a történelem során ha valaki fiatalokat toborzott nagy erővel, civileket tanított fegyverhasználatra, akkor ott annak indoka volt. A második világháború kitöréséig a Harmadik Birodalomban is zajlottak ilyen folyamatok.

Kérdés, hogy mindez csak a politikai hangulatkeltés része, vagy valami komolyabb tervek is vannak a militarizált fiatalokkal? Remélhetőleg az előbbi az igaz, bár ez így teljes bizonyossággal nem jelenthető ki. 

Ha még csak annyi is a kormány terve, hogy a fenyegetettség érzését fentartsa - ami a legvalószínűbb -, egy teljes generációnak az agyába tudja vésni a katonai “értékrendet”. És nézzük is meg, mik ezek az “értékek”: fegyelem, a parancsok teljesítése, a hierarchia tisztelete és a kormány megvédése bármi áron. Csupa olyan dolgok, amik jól jönnek egy olyan pártállami jelleggel működő hatalom számára, amely éppen a fiataloknál szenved népszerűségi deficitben és igen diktatórikus törekvései vannak.

Mondjuk ki azt, ami ott lóg a levegőben: ez egy fiataloknak szóló, államilag szervezett paramilitáris szervezet, és sajnos ezen már meg sem lepődünk.

(A borítókép csak illusztráció. Eredeti: bocskaidandar.hu / Hajdu Zoltán tizedes)

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-lanc.blog.hu/api/trackback/id/tr3015480690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n3spr3ss0 2020.02.21. 13:52:06

Fasisztoid ország fasiszta kormánya állandó ellenség keresése, állandó harca valami,valakik ellen.

rallus 2020.02.21. 14:15:34

@n3spr3ss0: Igazad van! Rengeteg pénzt takaríthatnánk meg , ha nem költenénk a saját hadseregre! Aztán ha mégis baj lesz, majd román barátaink megvédenek bennünket!

Tokijóji Józsi 2020.02.21. 14:21:55

A Magyar Néphadsereg ideológikus volt? Igen. Voltam benne sorkatona? Igen. Javamra vált? Igen. Átmosták az agyamat? Nem. Több kérdés van? Nincs.

nemecsekerno_007 2020.02.21. 14:29:37

Ha komolyabb migrációs v. klíma-káosz jön, nem árt ha a fiatalok megtanulják a fegyverkezelést. Remélem persze, hogy sosem jön el az idő amikor ölni kell az életbenmaradásért.

excopp 2020.02.21. 14:43:52

- Az USÁ-t elrettentő példaként használja a cikkíró -a fegyverkultúra szempontjából (Svájcot említeni jobb lenne, ha már Európa)
- Az USÁ-t egyébként a demokrácia fellegvárának gondolták sokáig - miközben az amerikai polgárok nagyon büszkék a katonáikra
-A cikkíró szerint a fegyverkultúra nem lehet honos egy demokráciában - mármint a mienkben
- Melyik állítás igaz?

Laciii 2020.02.21. 14:46:52

"Mi lehet az érv amellett, hogy a fiatalok számára hétköznapi norma legyen a fegyverviselés és a fegyverhasználat?"
Ezt mégis honnan vetted, hogy hétköznapi normának szánja bárki is?

nemecsekerno_007 2020.02.21. 15:05:02

Az amerikai katonák azért tudták megakadályozni az egyik francia vonaton a mészárlást, mert felismerték a jellegzetes hangot amit az AK-47-es ad ki amikor csőre töltik.
Pár éve történt amikor a terrorista a vonat WC-jében szerelte össze a fegyvert.

diktatúrarettegő 2020.02.21. 15:16:41

Utoljára, mikor nem volt hadseregünk, (mert a ballibsik által eposzi magasságokba emelt ballibsi Károlyi kormány "nem akart több katonát látni"), szóval mikor védtelenné vált az országunk, elvesztette területének 2/3-át, magyar nemzetiségű lakosságának 1/3-át.
Én úgy gondolom, ennél azért jobb opció, ha fiaink megtanulnak egy két fogást.

diktatúrarettegő 2020.02.21. 15:19:11

@rallus:

"Aztán ha mégis baj lesz, majd román barátaink megvédenek bennünket! "

:)))) Ahogy 1918-19-ben is.

Fülig José 2020.02.21. 15:22:24

@inteligens elenzéki: szerencsétlen fasz. (történelem)könyvet mikor láttál utoljára? már egyetemesre gondolok, nem a narancstálib-röpiratra...

Fülig José 2020.02.21. 15:27:55

@rallus: te hazug tróger.
1. a te királyod törleszkedik mindig a mócokhoz, ott ropja a táncát minden évben mert azok a szerencsétlen félorkok még elhiszik amit hazudik.
2. mégis milyen konfliktusra készítettek fel a narancsos akciócsoportban, te ipari fasz? megtámadnak a pirézek? a gyíkemberek? a románok..? komolyan háborúra számítasz te gyökér?!
Mondjuk Bécset is elfoglalták már... ja dehogy, azt csak a fitymabirkák hiszik, akik a falusi kocsmán túl még nem merészkedtek, de így is kiemelkedően jól informáltak...

Fülig José 2020.02.21. 15:33:31

@Laciii: a vélemény meg mit a segg....mindenkinek van de én leszarom a tiédet. zorigó bekapcs, nyál csorgat. hajrá.

Weißkopf 2020.02.21. 15:36:30

@Valaki Alfonz: "Kivéve persze Izr... " Izrael nem hasonlítható össze Magyarországgal, mármint a fenyegetettséget illetően. Megalakulása óta háborúban vagy háborús fenyegetésben létezik. Nekik tényleg életbevágó, hogy a hadra fogható korú lakosság értsen a fegyverforgatáshoz.

diktatúrarettegő 2020.02.21. 15:39:58

@chrisred:

"Az ideológiai alapú kormányzás a totalitárius rendszerek sajátossága. "

Akkor a "virágozzék száz virág" nem egy ideológia ? A pozitív diszkrimináció nem ideológiai alapokon nyugszik ?
A Willkommen kultur nem egy ideológiai alapokon nyugvó nézőpont ? Függetlenül attól, hogy egy legalábbis papíron jobboldali politikus tolta ?

Elárulok egy nagy titkot.
A választó is azért járul az urnákhoz, mert hisz egy eszmerendszerben, amit ideológiának hívnak. És aszerint szavaz valamelyik politikai erőre, hogy milyen politikai stratégiát vár tőle (lefordítom milyen ideológiai vonalat sejt mögötte)
Tehát egy olyan pártnak, aki megnyer egy választást, kutya kötelessége valamilyen módon követni azt az ideológiai vonalat, amelyet hirdet.
Különben a következő választáson repül.
A jelenlegi kormányunk pl. illiberálisnak nevezi magát, én inkább úgy nevezném, pragmatista . Ezt a vonalat követi, és ennek része, már a történelmi tapasztalataink alapján is, a védelmi képességünk növelése.
Ne legyen igazam, de úgy gondolom, az elkövetkező fél évszázad egyre zavarosabb globális viszonyokat fog eredményezni, növekvő, tömeges migrációval . Szerinted egy ilyen helyzetben mi vár egy olyan országra, amelyik jó agrár adottságokkal bír, de teljesen védtelen ?

padlogaz 2020.02.21. 15:40:26

teljesen másképpen látom, mint a cikkíró.

1.) a második világháború utáni 40-50 évben, és különösen a hidegháború vége után az európai társadalmak hajlamosak voltak abba a hitbe ringatni magukat, hogy beköszöntött az örök béke kora. ez természetesen nincs így, az, hogy a fejlett világ (eu, észak-amerika stb.) területein nincsen semmilyen háború, nem azt jelenti, hogy az elkövetkező években, évtizedekben sem lesz. hosszú távon minden ország / társadalom alapvetően az erőre támaszkodva tudja elérni a céljait, ez mindig is így volt, és így is lesz, mert az emberi természet nem változik.

2.) európa védelme a nato-ra épül, amelynek katonai erejét az usa, és kisebb mértékben a brit és francia haderő adja (leegyszerűsítve). trump óta a nato megköveteli annak - a korábbi vállalásnak - a betartását, hogy 2024-re a tagállamok a gdp-jük 2%-át védelmi kiadásokra fordítsák, amelytől magyarország még igen messze áll. ennek megfelelően orbán pár éve megkezdte az ország katonai felzárkóztatását. ebben nincsen egyedül, pont merkel hirdette meg pár hónappal ezelőtt, hogy németország számára kiemelten fontos a védelmi képességeinek megerősítése.

3.) bármikor bekövetkezhet olyan határokon átnyúló krízis (terrorista támadás, iszlám állam szerű erőszakos terjeszkedés, klímaváltozásból eredő globális migrációs hullám stb., stb.), amely erős és felkészült hadsereget kíván.

4.) még az eu-n belül is fontos lehet minden tagország számára, hogy saját geopolitikai érdekeit katonailag támogassa meg, erre pozitív példa oroszország, és negatív ukrajna, amely képtelen volt katonailag megvédeni magát az oroszoktól. mi történik például, ha a mol valamelyik krízisövezetben lévő olajtelepét megszállná vagy elfoglalná egy helyi hatalom? mehetünk könyörögni a nato-hoz, vagy kimehet egy ütőképes magyar osztag és visszafoglalhatja. de ugyanez a helyzet esetleges emberrablásokkal is.

5.) egy ország (bármely ország) védelmi képessége akkor lesz és lehet fejlett, ha megvan hozzá a belső társadalmi támogatás. ha nincs, ha az állampolgárok nem veszik komolyan, akkor nem is fog működni. például azért, mert nincs presztizse, kevesen fognak szerződéses katonának jelentkezni, nem is beszélve a tisztikar vonzerejéről. ha viszont megvan a társadalmi elismertsége, támogatása, akkor lehet - nyilván sok egyéb, pl. anyagi feltételek mellett - a haderőt is fokozatosan fejleszteni.

6.) a történelmileg híres és elismert magyar honvédség és tiszti képzés (ludovika) a kommunizmus alatt méltatlanul lepusztult és hitelét vesztette.

6.) a társadalmi támogatást pont a fiatalok nevelésén keresztül lehet felépíteni, az én olvasatomban pont ez folyik most.

én inkább azt kérdezem, hogy ez miért nem jutott eszébe a korábbi kormányoknak is?

diktatúrarettegő 2020.02.21. 15:51:09

@Fülig José:

"szerencsétlen fasz. (történelem)könyvet mikor láttál utoljára? már egyetemesre gondolok, nem a narancstálib-röpiratra... "

Egyetemes törikönyv. HMMM Hmmm. Azt tényleg nem forgattam még .
De kíváncsivá tettél.
Mondom, a románok megvédtek minket, meg a műtárgyainkat, vasúti szerelvényeinket. Sőt, az utóbbiakra annyira vigyáztak, hogy ki is vitték .:)))
Könnyen belátható, hogy ha a biztonságunkról van szó, csak rájuk számíthatunk. :)))
A Tiszántúlt pl. nagyon megvédenék. :)))
Belekerülne az is nyilván abba az ominózus "EGYETEMES TÖRTÉNELEM" könyvbe. :))))

kmera 2020.02.21. 16:09:20

Semmi más nem hiányzik, mint a mesterségesen bután tartott tömegek kezébe fegyvert adni.
Fantasztikus az a jövő, ahol épp a magyar módra és színvonalon (lsd. napi tesióra, muhaha) történne egy hasonló nevelgetése az ifjaknak. Ismerve a helyzetet, a pesti belvárosi gimikben tanítanák a drónos harcot is, a távoli keleti megyékben viszont továbbra is maradna a csúzli, meg a légpuska, de sörétre már nem futná, hát, nem tudom, ennek mennyi értelme lenne...
Aki meg abban hisz, hogy volt bármi értelme itt a sorkatonaságnak, az valószínűleg nem fejlettebb a zöldszemes ostorosnál.

Boar. 2020.02.21. 16:21:29

A fegyver a szabad ember legfőbb jelképe. Akinek nincs fegyvere, az fogoly...
A megszerzett tudás soha nem árt. A fegyver fegyelmre nevel. Nem könnyű nálunk fegyverhez jutni de légpuskát és annak komoly fegyverré alakításához szükséges kiegészítőket pl. vehet bárki és nem hátrány, ha az alapvető biztonsági, fegyverkezelés szabályokkal tisztában van.
Túl nagy kényelemben és biztonságban él a mai ifjúság, el sem tudják képzelni, milyen volt a háború.
Amíg önkéntes a dolog, nincs vele semmi probléma. Annakidején az általános iskolai lövésszakkörbe járt jópár lány is, egyszerűen mert érdekelte őket a dolog(vagy az odajáró fiúk).
Elég baj, hogy a fegyvergyűlölő betegek hangoskodnak, mindenhol az ő sivalkodásukat hallani. Liberálisok de csak önmagukkal szemben...más dolgoknál simán a "tíccsukbe" játszik...

kewcheg 2020.02.21. 16:26:11

Nagyon jó dolog a szabad fegyvertartás.Ezért /is/ lehet csodalni Amerikát, hogy ezt az ősi és át nem ruházható alapvető jogot milyen komolyan veszik.Ami idehaza megy,az viszont nonszensz.Egyfelől neveljük katonasan, hazafiasan a gyerekeinket, masfelől nekunk van a legostobabb, legidiotább fegyv.tartas szabályozasunk.Konkretan tilos fegyvert tartani, /papiron/ Ugyanakkor ide a rozsdas bökőt hogy minden csilliardos vallalkozonak, ner olihargának van önvedelmi fegyvere, aki kéri.Hogy hogyan, azt mindenkinek a fantaziajara bizom.Miert nem lehet minden nagykorú, büntetlen, épelméjű kereszteny vagy zsido embernek engedélye félautomata fegyverre????

kolomparlole1114 2020.02.21. 16:27:24

A cigánybűnöző hordák ellen lassan már nem választható, hanem kötelező lesz az önvédelmi golyószóró tartása.

kolomparlole1114 2020.02.21. 16:29:15

@MAXVAL bircaman közíró: Igen, egy ilyen hazaáruló bűnszervezet, mint kernyéradó gazdáid, csakis a saját pénzét költse, ne a miénket lopja!

diktatúrarettegő 2020.02.21. 16:33:34

@kewcheg:

Aki jelentkezik valamelyik vadásztársaságba, és fel is veszik, annak lehet fegyvere. Annyi, hogy fizetgetnie kell, az éves tagsági díjat.

kewcheg 2020.02.21. 16:39:33

@inteligens elenzéki: az más.Vadaszfegyvert nem hordhat senki allandoan magánál, egyfelől ugye jo hosszú, masfelől jo nehéz, vagy két es fél kilo minimum.Nem arra van, hogy önvédd magad.Ellenben egy jo kis Beretta vagy Glock rejtve hordható, kicsi,könnyű /0.6-0.8 kilo/ és senkinek nem kell tudni/latni hogy van.Ne kelljen soha hasznalni, de jó hogy van, biztonsagot ad....

Lacocks 2020.02.21. 16:51:45

@padlogaz: Kíváncsi vagyok, hogy egy valódi, országot ért támadás után hány magyar maradna védeni az alóla kilopott országot. Hadd ne soroljam, sztem sejted, hogy nem az átlag magyar rendelkezik milliárdos ingatlanokkal, (termőföldekkel), gyárakkal stb.
Petőfi írta egyik versében, hogy az apja, aki még a vásárra vitte a bőrét a 48 -as szabadságharcban "annyi földet sem mondhat övének, melyben egykor koporsója fér meg." A mai magyarok a fentiek miatt felülnének az első, normális országba tartó vonatra és vissza sem néznének, és az itteni 800 dollárnyi havi nettó átlagfizetésüket sem nagyon siratnák.
Ja tényleg, a kőgazdagok, politikusok maradnának harcolni?

rallus 2020.02.21. 16:54:01

Linder Béla volt még ennyire pacifista, mint a rendkívül művelt blogger és neki még eszköze is volt rá , hogy ne lásson fegyvert...
Jó hazafi volt, mert Titóéktól dísztemetést kapott...

Fülig José 2020.02.21. 16:54:30

@inteligens elenzéki: tenyomorult, ezt böfögted:
"Utoljára, mikor nem volt hadseregünk, (...) elvesztette (ti.az ország) területének 2/3-át, magyar nemzetiségű lakosságának 1/3-át.

ez bazmeg még fitymabirka - mértékkel is olyan ostoba hozzászólás, amilyet még nem olvastam. gratulálok hozzá, csak így tovább.

Fülig José 2020.02.21. 17:01:25

@kmera: "az valószínűleg nem fejlettebb a zöldszemes ostorosnál."
pontosan definiáltad a fitymaszurkolót. majd a 2-3 ált.iskolával rendelkező mucsaparaszt subribunkók fognak barna ingben kiabálva masírozni, muhahaha... ezek a férgek egyedül a blogon (álnéven + gdpr) kemények, mint a kád széle, szemtől szemben rögtön felkötik a nyúlcsukàt. tapasztalatból beszélek...

csizo 2020.02.21. 17:11:43

Hazaszeretet, honvédelmi nevelés, bajtársiasság, sport és fegyelem, közösségépítés és még sorolhatóak a pozitív jelzők.
Természetesen a dolgot teljesen ki is lehet fordítani, dühot, pánikot kiváltani, és gonosznak, nagyon rossznak beállítani ezt a dolgot.
Csakúgy, mint a meséket, inkább ne legyenek nagyievő, kismalacfelfaló,stb. farkasok, mert szegény gyerekből mi lesz, ha pl. megijed..
Összefüggés meglátásod és kifejtésed nagyon alacsonyszintű logikai képességre utalnak.

gtri 2020.02.21. 17:27:48

Német Szilárd bejelentette, hogy megemelték a hadkötelezettség korhatárát Magyarosrszágon. A Parlament (Fidesz) tavaly úgy döntött, hogy 40-ről 50 évre legyen emelve a hadkötelezettségi korhatár.

forrás: magyarnarancs.hu/belpol/nemeth-szilard-bejelentette-hogy-felemelik-a-potencialis-hadkotelezettseg-korhatarat-124704

"Magyarország szuverenitásának védelme érdekében szükség van az állampolgárokra, éppen ezért a potenciális hadkötelesek korhatárát 40-ről 50 évre emelték - jegyezte meg az államtitkár, hozzáfűzve: ez a korhatár Európában jellemzően 50 és 65 év között van.

A potenciális hadköteles férfiakat egyébként békeidőben nem, csak rendkívüli állapot vagy megelőző védelmi helyzet esetén lehet behívni a hadseregbe."
----------------
Kíváncsi vagyok azoknak a 46-50 év közötti férfiaknak a harcértékére, akiket válsághelyzetben behívnának. Vajon a pár hetes, vagy 1-2 hónapos kiképzés alatt mennyi lőszert lőhetnének el? És mi lenne a feladatuk? NER védő golykapkodók ("ágyútöltelékek") lennének? Habony Árpi is ott lenne például közöttük vagy esetleg ő Ibizán szipogná tele az éjszakai bárt a hazaszeretet fontosságáról?

Lesz nemzeti konzultáció ahol megkérdezik az embereket, hogy mennyire dúl bennük a hazaszeretet 10 évnyi fideszes uralom után? :)

Boar. 2020.02.21. 17:28:38

@inteligens elenzéki: Tévedsz. A vadászfegyver tartásának semmi köze a vadásztársasági tagsághoz.
Vadászfegyvert bárki birtokolhat aki leteszi a vadászvizsgát és vadászjegyet vált évről évre. Egyiknek sem feltétele a vadásztársasági tagság, ellenben a kamarai tagság igen, hogy basznák szíven a narkós kurva anyjukat.
De a vadászfegyvert csak üresen, tokban, lőszertől elkülönítve szállíthatod, otthon el kell zárnod a közvetlen családtagjaid elől is szóval nem igazán alkalmas önvédelemre.

Boar. 2020.02.21. 17:31:19

@gtri: A most 46-50 éves korosztály még zömmel teljesített sorkatonai szolgálatot.

gtri 2020.02.21. 17:36:44

@Boar.: Én is teljesítettem. 6 azaz hat darab lőszert lőttem el gépkarabélyból az alapkiképzésen. "Fenomenálisan" ki lettem képezve. Ezért aztán érdemes volt kiképződni. :)
Most hány darab lőszert lőnek el az alapkiképzésen a katonák?

padlogaz 2020.02.21. 17:39:51

@Lacocks:
1.) nem aktuálpolitikában gondolkodom, a hadsereg fejlesztése hosszú távú cél, jelentősége messze meghaladja az átlagember napi helyzetét és problémáit.
2.) ha minden magyar úgy élné meg, hogy "kilopták alóla az országot", akkor már most mindenki emigrálna, miért várna meg egy esetleges külső támadást? ehhez képest a magyarok kivándorlási aránya európa középmezőnyébe tartozik (6%, míg ausztria pl. 6,7%, nagy-britannia 7,6%, írország 18,8%, románia 17,5%, de még németországból is a lakosság 5%-a megy külföldre szerencsét próbálni).

gtri 2020.02.21. 17:41:27

@gtri: Arra már nem emlékszem, hogy 2 vagy 3 lövést kellet leadni egyesével, de aztán sorozatlövésre állíttatták a fegyvert és ment a sorozatlövés ezerrel. 3-4 löszerrel. Ilyen hatékony volt a lövészeti képzés. :)

gtri 2020.02.21. 17:46:48

@padlogaz:
Honnan vannak ezek az adatok? Mivel nem nagyon jelentik be a magyarok a magyar hatóságoknak, hogy például Ausztriábban dolgoznak. Éppen mostanában derül ki, hogy több magyar van Angliában mint eddig hitték.

forrás:
www.portfolio.hu/gazdasag/20190821/elismertek-tobb-magyar-mehetett-ki-angliaba-mint-gondoltak-334891

"Elismerték: több magyar mehetett ki Angliába, mint gondolták
A brit statisztikai hivatal (ONS) bejelentette szerdán, hogy 2016 előtt éveken át alulbecsülte az európai uniós társországok egy részéből érkezők számát a nettó bevándorlásról szóló jelentéseiben, valószínűleg túlbecsülte viszont az EU-n kívüli országokból érkezőkét.
A statisztikai hivatal tájékoztatása szerint a hiba nyolc országot érintett az Európai Unióhoz 2004-ben csatlakozó tíz ország közül: Csehországot, Észtországot, Lengyelországot, Lettországot, Litvániát, Magyarországot, Szlovákiát és Szlovéniát. Új elemzések nyomán az ONS közölte, hogy 2015-2016-ban az európai uniós társországokból érkező nettó bevándorlás..."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.02.21. 17:50:09

@gtri: Dragunovval 800 méter volt az állóalak eltalálásának szintje. De szerettem a puskát! :-)) Én vagy 500 skulót eldurrogtattam. Mindig maradt egy csomó géppuska lőszer és a mesterlövészekkel lövették el.

cavalry 2020.02.21. 17:56:26

Két apróság van. A mai korszerű lövész alakulatok képzettségét nem lehet elérni azzal hogy behívnak valakit és kap egy ruhát, meg valami fegyvert és után menetel az udvaron lépést tartva. Lekaszálná a zord ellenség mint a füvet. A technika kezelését meg kell tanulni, az meg reménytelen. Gondolom nem gondolja senki hogy harcjárművet tud kezelni egy tartalékos. Területvédelemre jók lehetnek, de nincs kiépített rendszer, tehát napok alatt megfagynak , éhenhalnak, vagy szerteszét lövik őket, így sok teteje nincs hogy I. VH szintű lövészárkokat áskáljon a hadfi a mezőn. Akkor meg mi a francra jók? Támadó hadműveletekre kiképzett katona kell, a védelemhez meg minimum támpont rendszer, meg hadtáp mindkettőhöz. A történet lefolyását lehet tanulmányozni a szíriai harcok esetében, a török hadseregnek nem tudnak ellenállni a gyakorlottabb helyi csoportok (kurd, ISIS) sem. Ha még a légierő és a páncélos erők, tüzérség stb. is belép a harcba akkor meg mészárlás van. A kis országunk meg alkalmatlan földrajzilag az ellenállásra. Az más eset lenne ha a profi hadserege mögött lenne kiképzett nagy létszámú tartalékos, de nincs. Game over.

gtri 2020.02.21. 17:58:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
Pedig első lépcsős laktanyában voltam. mégis 6 darab lőszerrel gondolták letudottnak az alapkiképzés 1 hónapját. Nálunk a mesterlövészek talán pár darabbal többet lőttek mint a mezei lövészek, de tényleg csak pár darabbal. Talán elérték a "20 löszert" ellövők álomhatárát.
Tudja valaki, hogy mostanában hányszor durrogtatnak a katonák alapkiképzésen?

Boar. 2020.02.21. 18:08:23

@gtri: Csak nem Szombathelyen voltál Te is?
Az is elsőlépcsős volt és igencsak spóroltak a lőszerrel.
Én alapkiképzésen lőttem csak éles lőszerrel, az azt követő lövészeteken őrséget adtunk aztán beírták, hogy lőttünk.

Boar. 2020.02.21. 18:12:10

@cavalry: A tartalékos katonának nem feltétlenül harci tevékenységben kell részt venni. A teherautóvezetéstől a forgalomirányításig, a lőszeres ládák pakolásáig stb. szükséges lehet a fizikai jelenlét, a behívottak közt pedig vannak szellemi foglalkozásúak akik az orvosi tevékenységtől a logisztikai feladatok megszervezéséig sokmindenre használhatók.
Amúgy nem támogatom a tartalékos rendszert bár nekem már mindegy, betöltöttem az ötvenet.

diktatúrarettegő 2020.02.21. 18:16:53

@Fülig José:

"ez bazmeg még fitymabirka - mértékkel is olyan ostoba hozzászólás"

Mert ?

cavalry 2020.02.21. 18:19:07

@Boar.: Igaz, kb 1:8 az arány a harcolók és a kiszolgálók között. De az remélem tiszta hogy a terepen is mozgásképes teherautók és más járművel vezetését is gyakorolni kel, mert jóval bonyolultabb mint a közút. Ha lőszerszállító teherautóról van szó pld. akkor nem csak a közút és a földút leküzdése a feladata hanem pld a folyóátkelésekkor a pontonokra való felhajtás is, ami megint csak nem magától értetődő dolog. Egy komolyabb jármű felpakolása is rakodó gépekkel megy ma már azt is meg kell tanulni. Ezer dolog van, ezt két óra alatt nem tanulja meg senki. Az ásó és a lapát ma már nem sokat ér vége van a háborúnak mire kiásnak egy árkot. Kivéve ha elhúzódik a konfliktus (lásd kelet Ukrajna). A "tartalékos-nak" profinak kellene lenni.

Fülig José 2020.02.21. 18:22:02

@inteligens elenzéki: javasoltam a törikönyvet, öreg. most is csak azt tudom mondani. tanújj.

gtri 2020.02.21. 18:22:38

@Boar.:

Én keleten voltam, nem a fejlett nyugati részen. :) Nem tudom mire fel volt az a nagy spórolás, de tény,hpgy azért nem volt érdemes papíron kiképzettnek lenni, hogy aztán éles helyzetben behívjanak és a "kiképzettségre" hivatkozva bevessenek.

Gyanítom, hogy aki majd elmegy azokba a központokba az felkerül majd mindenféle listákra és alkalomadtán majd elsők között lesz akit "felkérnek" majd bevonulásra. Mindenesetre a fiús szülők gondolják meg, hogy a csemetéjük regisztráljon vagy sem 18 éves kora előtt. Persze nagykorúként mindenki azt csinál amit akar, ott tölti az idejét hol akarja.

cavalry 2020.02.21. 18:25:11

@Boar.: Az első lépcsős alakulatoknak, - ha kitört volna a háború mint egy ablak -, nem biztos hogy lett volna ideje kiürítenie a tártáskát. Az olasz alakulatok béke létszáma elég volt arra hogy a Dunáig eljussanak menetből. Majd onnan jött volna az ellentámadás :) Picit sokkoló volt egyszer amikor közölték a tényeket az érdekeltekkel, hogy nem kell akkor már venni tartós tejet. Az elvárt viselkedés a támadóknak veszteség okozás és az ütem lassítás volt, a támadás megállítása reménytelen lett volna. Don kanyar 2.0 verzió :)

Fülig José 2020.02.21. 18:27:17

@inteligens elenzéki: Magyarország utoljára 1526 júliusában volt szuverén, leközelebb 1920 ban kapta vissza az önrendelkezését. nem önerőből vívta ki, magkapta. bármit hazudnak a hazafffyak. innentől azt pofázni, hogy: "de ménem az egészet attátok vissza gecik!", meghogy "elcsatoltak (beszarok...) kétharmadot a kurvák!" finoman szólva is csúsztatás... klasszik kipcsak szarerincű hozzáállás, mindenről más tehet.
röviden.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.02.21. 18:45:30

@chrisred: Mondj a világtörténelemből 1db ideológiamentes kormányt.

fércnél maradandóbb 2020.02.21. 18:52:57

Linder Béla élt, él és élni fog

Most éppen posztolt egyet, amiből látszik, hogy semmit nem tanult és semmit nem felejtett

fércnél maradandóbb 2020.02.21. 18:58:52

@chrisred:
"A kormány a magyar jogrend szerint ideológiasemleges szervezet. A kormánytagok a munkájukat ideológiasemlegesen kötelesek végezni. "

Sikerült rátenned egy lapáttal még a posztolóra is

Mondok egy hasonló bölcset, ami összegzi a te bölcsességedet meg a posztolóét:
"A hadsereg a magyar jogrend szerint fegyvermentes szervezet. A katonák a munkájukat fegyvermentesen kötelesek végezni"

diktatúrarettegő 2020.02.21. 18:59:23

@Fülig José:

Az általad javasolt törikönyv sem mond mást. Legfeljebb csak más szavakkal. Tanújj te.
De hogy megnyugtassalak, olvastam még Károlyi erről az időszakról szóló könyvét is, mert kíváncsi voltam. Túl azon, hogy tulajdonképpen egy a számára kényelmetlen motívumokat kerülő elbeszélés, és burkolt mentegetőzés, tetten érhető benne egy két akaratlan elszólás is.
Mikor pl. Belgrádban az a Francia tábornok lekezelően bánt velük, és nyíltan közölte, hogy a magyarok meg lesznek büntetve. Ez a szerencsétlen, meg még akkor is arról álmodozott, hogy majd a francia barátainak szól, és majd ők segítenek.
Nem esett le neki, hogy itt nekünk kéne tenni valamit, de q.va gyorsan.
Azaz leesett neki, 2019 március 20-án. De akkor már későn volt. Ülj le fiam 1.-es szokták ilyenkor mondani. Komolyan mondom, többek között ezért is, ha meghallom hogy "liberális" egyből a debilség jut eszembe. Amúgy sajnálom szerencsétlen Károlyit, mert hátralévő élete, már a mentegetőzésről, önigazolásról pótcselekvésekről szólt.
Szal nem tudom te milyen történelem könyvekről beszélsz, én azért egy kicsit körbejártam a témát.

Boar. 2020.02.21. 19:02:35

@cavalry: Én az utászoknál voltam. Minket azzal vigasztaltak, hogy ha egy szakaszt kiküldenek aknamentesítésre, kiírják őket az élelmezési létszámból mert nem nagyon fognak visszajönni...
A mi időnkben még kézzel pakoltuk a lőszeres ládákat az ural platóra, nem volt rakodógép. A terepjáró teherautók vezetését nyilván olyan tartalékosokra kell bízni, akik sorkatonai szolgálat alatt is azt csinálták.

diktatúrarettegő 2020.02.21. 19:03:04

@fércnél maradandóbb:

"Linder Béla élt, él és élni fog

Most éppen posztolt egyet, amiből látszik, hogy semmit nem tanult és semmit nem felejtett "

Ott a pont.

kárárámaispj 2020.02.21. 19:07:33

"Még ha igen szigorúan kontrollált környezetben is van jelen a fegyver - mint amilyen a lőtér -, akkor sem szül egészséges gondolatokat, ha egy társadalmat a fegyverhasználatra nevelnek. Elég, ha csak az USA példájára és az ott időről időre fellángoló fegyveres erőszakra gondolunk."
Na, most akkor miért mosol össze mindent mindennel? USA-ban boldog-boldogtalan tarthat fegyvert, viszont nem képzi senki a használatára. Itt ugye megtanulhatod hogy kell kezelni, de nem birtokolhatod.

"Mindemellett a fiatalok katonai vagy félkatonai kiképzése sem hangzik túl biztatóan a demokráciát és szabadságot szerető polgárok számára. "
De, miért ne hangzana jól? A szabadságot meg a demokráciát ugyan ki a jóisten védi meg, ha esetleg támadás éri, ha nem a kiképzett fiatalok? A képzetlen öregek?

"Es akkor azt még meg sem említettem, hogy mindez egy olyan “hazafiasnak” nevezett körítéssel van leöntve, amibe a Fidesz mostanság az előítéletes nézeteit pácolja."
Igen, mondjuk ebben tényleg van valami. Sokkal jobb lenne, ha nem hazafias katonák lennének, hanem valami olyan fajták akik átállnak az ellenséghez, esetleg nem a hazát védenék, hanem oda lőnének ahova mondjuk egy gazdag öreg mondja.

agarik 2020.02.21. 19:09:53

@MAXVAL bircaman közíró: Vajon mi volt a gond a HARMADIK BIRODALOMMAL?

Barom.

Fülig José 2020.02.21. 19:21:56

@inteligens elenzéki: ja, ő a frencsektől, Rákóczi a svédektől... budát nemzetközi hadak szabadítják fel, a labancot az antant veszi le a nyakunkról, az orosz elmegy magától. kibebaszott nagy harcosok vagyunk, kb. mint münchhausen... tudod mi hiányzik itt? a józan ész. csak egyszer felfogni a helyzetünket és megpróbálni melldöngetés és pofázás helyett csinálni a dolgunkat: hátha bejön?! a labancnak mindenesetre bejött. mi sosem leszünk az osztrák szinten, tízezer év alatt sem. amíg itt feketeinges marschtól várja a cigánykirály a megoldást, "midőn hős szívünkben a bátor oroszlán, ajkunkon gyújtó hangulatú nóta és hadba indulunk kivívni...ó málinka szemem fénye érted küzdök stbstb"
szánalmas fotelhuszárok. 500 éve.

Fülig José 2020.02.21. 19:23:47

@agarik: új srác lehetsz ha leállsz a bulgárral. ne blamáld magad, itt már senki nem válaszol a faxságaira...tökhülye szegény. ;-)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:37:10

@MAXVAL bircaman közíró: Az , hogy nem ők vannak kormányon, már 10 éve..:)

kárárámaispj 2020.02.21. 19:44:34

@Fülig José: "1920 ban kapta vissza az önrendelkezését. nem önerőből vívta ki, magkapta. "
" innentől azt pofázni, hogy: "de ménem az egészet attátok vissza gecik!",
meghogy "elcsatoltak (beszarok...) kétharmadot a kurvák!" finoman szólva is csúsztatás..."

Te ritka okos vagy baszod. Attól, hogy Habsburg a király, még Magyarország egy egység. Aminek elcsatolták a kétharmadát.

A nem önerőből vívta ki dumát meg nem is értem. Tehát ha valaki nem képes önerőből elzavarni egy sokkal nagyobb és erősebb hadsereget, akkor rohadjon meg, ahol van?
Mondjuk mint a varsói szerződés összes állama? Vagy mondjuk az összes volt gyarmat ezen a világon? De várj, a franciák se önerőbűl szabadultak fel 44ben, ugye?

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:45:27

"Gondoljuk csak végig, milyen indoka lehet a kormánynak arra, hogy fiataloknak megtanítsa egy fegyver működését? Mi lehet az érv amellett, hogy a fiatalok számára hétköznapi norma legyen a fegyverviselés és a fegyverhasználat?"

Ha már nincs sorkatonaság, legalább ennyi legyen.

Egyébként sorozott haderő van Ausztriában , Dániában és Finnországban is. Ahol a fiatalok megtanulják a fegyver működését.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:47:05

@Fülig José: Sztem inkább nálad hiányzik a magyar történelem ismerete.

midnight coder 2020.02.21. 19:47:31

"Kezdjük azzal, hogy fiatalok kezébe fegyvert adni sosem jó ötlet"

Anno a Kádár-rendszerben volt olyan, hogy MHSZ. Ahol lőhettél célba légpuskával, később kispuskával is. Iskolákban is voltak ilyen rendezvények. És igen, határozottan volt haszna.

"Elég, ha csak az USA példájára és az ott időről időre fellángoló fegyveres erőszakra gondolunk"
Tudod, az alapvető különbség az USA és az európai társadalom között az, hogy az amcsik országát szabad, fegyveres polgárok hozták létre, a saját érdekükben. Az amcsi állam alapvetően a polgáraiért van, és ezek a polgárok nem ruházták át az összes jogukat az államra, beleértve a fegyvertartást is. Az amcsik a mai napig megmaradtak szabad embereknek, annak ellenére hogy az ottani baloldal ezerrel dolgozik azon, hogy ez megváltozzon, mert a baloldal sikeres igazán csak alattvalók fölött lehet.

Az európai polgárok nagy része viszont soha nem volt szabad. A királyokat elzavarták (már ahol), helyette lett parlament, de ez a polgár szempontjából kb. annyi változást jelentett, hogy mostantól más uralkodik felettük. De a teljes és feltétel nélküli uralom soha, egyetlen másodpercre sem szűnt meg. Valaki mindig rajta tartja a lábát az európai polgár nyakán.

Ennek persze az is a folyamodványa, hogy az alattvalók feletti korlátlan hatalom mágnesként vonzza az agyhalott idiótákat. A legutóbbi ilyen Hitler elvtárs volt, de ugyanezt eljátszotta Sztálin elvtárs is, vagy a kicsi kínaiaknál Mao elvtárs. És persze Európában sem lett a dolognak vége: a legutolsó ilyen a jugoszláv háború volt, de elég naiv hülye az, aki azt hiszi hogy záros határidőn belül nem jön a következő. A rendszerben bele van kódolva a Holocaust, és ennek oka épp az állam korlátlan hatalma a polgárok felett, és ennek az egyik tünete a fegyvertartás tilalma. Ami persze csak elvi tilalom: a bűnözőknek van, a rendfenntartóknak is, egyedül a polgár védtelen. És ugyan az amcsiknál tényleg van évente többször is pár tíz áldozatot szedő lövöldözés, de egy-egy Holocaustból, vagy Srebrenicai mészárlásból hány lövöldözés is jönne ki ?

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:49:24

@Fülig José: " a labancnak mindenesetre bejött. mi sosem leszünk az osztrák szinten, tízezer év alatt sem. "

Lehet, hogy ott nem állomásozott a Vörös Hadsereg 46 évig, csak tíz évig?

kárárámaispj 2020.02.21. 19:51:09

@Fülig José:
"budát nemzetközi hadak szabadítják fel, a labancot az antant veszi le a nyakunkról, az orosz elmegy magától. kibebaszott nagy harcosok vagyunk, kb. mint münchhausen.."
Ühüm. Szóval volt egy oszmán birodalom, ami az akkori világ legerősebbje volt, és te ugatsz, hogy nem győztük le egyedül. (azért párszor oda lett nekik baszva). A labanccal mintha kiegyezés lett volna, mindenki hasznára. Az orosz pedig ugye szintén egy szuperhatalom, amit tényleg egy tízmilliós országnak kellett volna kipicsáznia.

Fotelharcos vagy te, azok az emberek azért ott felemelték a valagukat, néhányan meg is haltak a szabadságért. Belőled meg folyik a szar.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:51:36

@Fülig José: "a labancot az antant veszi le a nyakunkról"

Hogyha a magyar rendek nem állnak Mária Terézia mellé , a Habsburg-birodalmat felszámolják a 18. század közepén..

midnight coder 2020.02.21. 19:52:41

"És nézzük is meg, mik ezek az “értékek”: fegyelem, a parancsok teljesítése, a hierarchia tisztelete és a kormány megvédése bármi áron. Csupa olyan dolgok, amik jól jönnek egy olyan pártállami jelleggel működő hatalom számára"

Illetve bármilyen társadalom számára ami hosszabb távon fenn akar maradni. Ma Európa a béke és a nyugalom szigete, egy kedélyes nyugdíjasotthon. De a folyamatok nem annyira abba az irányba mutatnak, hogy ez 30 év múlva is így lesz. És ha Európában polgárháború lesz, akkor az hogy tudod hogy melyik végén lő a puska kb. az élet és a halál közti különbséget is jelentheti majd.

midnight coder 2020.02.21. 19:55:22

@Fülig José: "a labancnak mindenesetre bejött. mi sosem leszünk az osztrák szinten, tízezer év alatt sem"

A labancoknak könnyű, nálunk nem volt hatalmon több mint 50 évig az MSZ(M)P.

Fülig José 2020.02.21. 19:55:35

@kárárámaispj: itt a hülye te vagy, öcsi. milyen egységről regéltek neked a narancsosok? mer' korábban valami 3 részre szakadt ország volt, gondolom ez ma már nincs, mert nem hangzik jól, de mi van helyette?! nem is győzött a török, csak mink visszavonultunk kicsit? rendezni sorainkat? erőt gyűjteni?? vagy mi a fasz?!
bezzeg amikor a hozzád hasonló nagyarcúak szopták a fadzt 49 ben, nemátallottak elmenni a kisebbségekhez könyörögni- korábban miért is nem jutott eszetekbe?! amiért a magyar küzd az másnak nem jár igaz - e komám?! nem elcsatolták a 2/3 át- azt elvesztettéktek nagypofájú, ostoba turbohazaffy férgek, a rossz helyzetfelismeréssel meg a folyamatos pofázásotokkal.
a többi faxságodat nem is értem. igen. a gyengének kuss a neve. kérdezd bulgár komádat mi a véleménye az ukránok esélyeiről... ja, egy észrevétel: aki segítséget kér szuverenitása visszaszerzéséhez a legritkább esetben köpködi a szövetségesét. ti, ócska férgek vagytok a nem is annyira üdítő kivétel. gondolkoggy narancskullancs.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:55:52

@Fülig José:

"a labancnak mindenesetre bejött"

Bécsben a 14 év alatti gyerekek többsége már muszlim. Jó néhány török ostromot kiállt az osztrák főváros.. Ők se gondolták volna ,hogy végül így szállja majd meg őket Allah népe.:)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.21. 19:57:33

@Fülig José: Olvass többet , írj kevesebbet te buta segg ! :)

MEDVE1978 2020.02.21. 19:57:56

Nagyon jó intézkedés. A sorozott hadsereg megszüntetését követően a mostani magyar hadseregnek már nincs igazi "tömege". Összesen 30 ezer tagja van, a többi hasonló szervezettel együtt (rendőrség, katasztrófavédelem) maximum 70-100 ezer olyan ember van, aki valamennyire tud krízisszituációban tudatosan viselkedni, esetlegesen harcolni. Ez nagyon kevés és bár szívesen gondolná az ember, hogy nem lesz többé háború, ez nagyon valószínűtlen.

Balambér Kovács 2020.02.21. 20:01:59

Az átkosban egymás mellett lőttünk az ideiglenesen itt állomásozókkal. A kiosztott municióból, néha el-el találtuk az alakot. A ruszkik órákon keresztül ontották a golyót.
- Te, ha így lőnek a "barátaink", hogy lőhet az ellenség?
Azóta nagyot változott a világ:
Kisvasutazhatunk Alcsút-felcsút viszonylatban.
És, azt is meg minek???

SzyG 2020.02.21. 20:04:34

@Gery87: Pontosan erről van szó. A fő cél a nagy építési projektek generálása, ahol a pénz jó részét le lehet nyúlni. A járulékos haszon pedig a félelemkeltés, az ellenségkép gyártása, az "éberségre" nevelés, hisz a nemzetközi helyzet egyre csak fokozódik! :(

Fülig José 2020.02.21. 20:12:21

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: kirendeltek, kutya? na, ugassss wauuuuuuuuuu

Fülig José 2020.02.21. 20:13:12

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: hú bazmeg, most olvasom.... aztakurva, te vagy a mai bohóckirály... te ipari fasz, te.

Fülig José 2020.02.21. 20:17:05

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "így szállja majd meg őket Allah népe.:)"
(hát nembíromki geci) ja, megmonta a puskaorrú lézerdzsó is, bezzeg taktahartyán, aaaaaz olyat fejlődött baszki, olyan a mesében sincs, 3010-et írnak már...
a kurva anyátokat, csak egyszer találkozzak egy ilyen tökhülyével, hú de szép napom lesz! - sajnos élőben egyet se láttam még, itt bújkálnak a neten
férgek.

DFK 2020.02.21. 20:22:14

Istenem, a sok károlyista balos. Nekik még ez kis-Magyarország is nagy, még ezt is cserben hagynák.

kárárámaispj 2020.02.21. 21:14:18

@Fülig José: Az a jó, hogy egy görbehátú rossz fogú szemüveges nyomorult vagy. Ki rá nem szarik, hogy mit ugatsz?

cavalry 2020.02.21. 21:19:45

@Boar.: Nincsenek sorkatonák :) A terepen történő vezetést is gyakorolni kell, ma ki vezet terepen? Ha sáros, vizes, havas a terep akkor rutin kell hozzá, ha a városban leesik 5 centi hó már mindenki nekimegy a falnak. A kátyúból kijönni már nem menne, az elakadt járművet kihúzni, az utat szabaddá tenni már nehéz. Egy jármű oszlopot helyben megfordítani síkos úton? Lenne itt cirkusz. :) . Síkos úton való vezetéshez a gépjármű vezetők nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel és gyakorlattal, Budapest is kiüti magát. Hadtáp nélkül nincs harc. Megáll minden :)

midnight coder 2020.02.21. 21:25:28

@Fülig José: "azt elvesztettéktek nagypofájú, ostoba turbohazaffy férgek"

Azt már elvesztették sokkal régebben. Kb. a török megszállás idején, amikor egész településeket irtottak ki. És a helyükre románok és más nemzetiségek érkeztek. Persze némi segítséggel itt-ott-amott. De Trianon nagyrészt csak a valós etnikai helyzetet legalizálta. A dolognak mindössze egy előnye volt: a magyarok megtanulták azt, amit a nyugat-európaiak nem: a multikultinak lehetnek árnyoldalai is, és pár millió békés betelepülő is simán el tudja venni az országodat ha úgy alakul.

Fülig José 2020.02.21. 21:54:20

@kárárámaispj: nagyarcú, ostoba fitymafasz, itt erőltetsz, mi? vigyázz, be ne szarj!

Fülig José 2020.02.21. 22:02:53

@midnight coder: a narancsok kedvence mostanság wass. az olyan trendi, pláne lehozta a napiparancs, hogy aztat kő óvasní
naszóval ott olvastam valamelyik szösszenetben, hogy amikor Basta gyakorlatilag lenullázta erdélyt (ami akkor már kurvára nem volt Magyarország része) a parasztból nagy hiány mutatkozott. merthogy kipurcantották őket, sajna. és hát az akkpri ner jobbnak látta a bocskorost letelepíteni, mert olcsóbb volt mint a magyar paraszt, nemigen beszélt ( úgyse értette senki pláne le is szarták) és volt annyi belőle mint a ragya. később jöttek a csuhások vigyázni a lelkeikre, kikönyörögték a templomaikat, lettek falvaik- de még mindig olcsók voltak, hízott a magyar high society...és a többi már történelem. elkúrták, mint mindig.. és ezt valahogy elfelejtik a turbóbunkók

chrisred 2020.02.22. 06:35:41

@inteligens elenzéki: "Akkor a "virágozzék száz virág" nem egy ideológia ? A pozitív diszkrimináció nem ideológiai alapokon nyugszik ?
A Willkommen kultur nem egy ideológiai alapokon nyugvó nézőpont ? Függetlenül attól, hogy egy legalábbis papíron jobboldali politikus tolta ?"

Nem, egyik sem kormányzati szintű ideológia, éppen ellenkezőleg, mindegyik a társadalomban keletkezett elvárás, aminek a figyelembe vételét később a kormányzat is kénytelen volt elismerni. Például a Willkommmenskultur: "The French daily Libération adds that the word "welcome culture" was originally created decades ago in the tourism industry."

chrisred 2020.02.22. 06:40:57

@inteligens elenzéki: "Elárulok egy nagy titkot.
A választó is azért járul az urnákhoz, mert hisz egy eszmerendszerben, amit ideológiának hívnak. És aszerint szavaz valamelyik politikai erőre, hogy milyen politikai stratégiát vár tőle (lefordítom milyen ideológiai vonalat sejt mögötte)"

Én is elárulok egy nagy titkot. A választók többségében azért járulnak az urna elé, mert konkrét közéleti-gazdasági érdekei vannak, és az az elvárása a közhatalom gyakorlásával megbízottakkal szemben, hogy ezeknek az érdekeknek az érvényesülését előmozdítsák. Az általánostól elvonatkoztatva persze mindig léteznek olyanok, akik érzelmi alapon közelítik meg a közéleti kérdéseket, és isteneket/ördögöket faragnak egyes közéleti szereplőkből.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.02.22. 06:54:32

@midnight coder:

Az idegen bevándorló olyan, mint az alkohol: kis mennyiségben hasznos lehet, nagyban romlásba visz.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.02.22. 07:04:08

@Fülig José:

Az a vicc, hogy nyugaton se lesz maradásotok. Ott ugyanis a fiatal, életerős, muszlim népek majd kisöpörnek titeket, csak idő kell hozzá. A ti liberálperverz-szivárványbaszó civilizációtoknak vége.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.02.22. 07:18:02

@Fülig José:

A népek tengere legyőzi a háttérhatalom atomrombolóját, ahogy ezt már Petőfi meglátta. Szóval a világ kisemberei együtt simán agyagba döngölik a világ leggazdagabb, leggusztustalanabb filantrógereit is.

midnight coder 2020.02.22. 08:23:55

@Fülig José: Magyart nemigen volt honnan hozni, mert hogy az ország nagy részén eléggé kiirtották. És igen, helyére behozták a szőröstalpúakat. A végeredményt tudjuk. Kb. ugyanez zajlik ma Európában, csak most nem behozzák a négert, hanem beengedik. És persze van egy gyenge érv, hogy de hát ócó munkaerő, csak az ezzel a baj, hogy viszonylag kevés olyan meló van, amit írástudatlan, nyelvet rosszul beszélő emberekkel be lehetne tölteni. Márpedig a migrik nagy része bizony ilyen. Ergo, ezek az emberek a szociális hálóban fognak landolni, ahogy a gyerekeik is. Mint nálunk a legnagyobb kisebbség. Azzal a különbséggel, hogy a romák és a magyarok között közel sincs akkora kulturális szakadék mint egy afrikai, vagy közel-keleti és egy nyugat-európai átlagpolgár közt. Ergo 1-2 generáció alatt nem fognak felzárkózni, ugyanakkor nagyon-nagyon sokan lesznek, hacsak az EU fel nem állít valami csúnya kerítést mint a Patás, vagy le nem löveti a határon a migriket Erdoganékkal mint most.

Afrika népessége a (nem magyar) demográfusok szerint 2050-ig duplázódni fog. Ez úgy 1.4 milliárd ember. Ugyanakkor az eltartóképessége aligha fog ennyivel növekedni... A másik dolog ami még szépíti a dolgot, hogy közben Európa is egyre inkább veszít a jelentőségéből Ázsiával és az USA-val szemben. Igazából már ma is az esélytelenek nyugalmával nézi a vetélkedést Kína és az USA között, és ott van még az ugyancsak feljövőfélben lévő India is. Ergo a szociális háló, illetve általában az életszínvonal nemigen lesz annyira magas az EU-ban a következő 30 évben mint most. Különösen, ha hozzáteszed a dologhoz még Pl. a globális felmelegedést is, illetve hogy a különféle erőforrásokra egyre inkább bejelentkezik Ázsia is, legyen az nyersanyag vagy élelmiszer.

Márpedig Európa az elmúlt 70 évben leginkább a nagy jólét miatt volt a béke szigete. Ami várhatóan jelentősen csökkenni fog. Ehhez add hozzá még a migriket és máris átláthatod, hogy a legjobb amit tenni lehet, hogy bízol Istenben, és szárazon tartod a puskaport.

chrisred 2020.02.22. 08:24:25

@MAXVAL bircaman közíró: Petőfihez méltó liberális gondolat. Lelki szemeimmel már látom, ahogy tapsolunk, amikor az európai polgárok közös erővel agyagba döngölik a gazdag, gusztustalan orosz cárt az ötödik hadoszlopával együtt.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.02.22. 08:31:33

@chrisred:

Nemigen van olyan forradalom, ahol a nép az elnyomók érdekében lázad...

agarik 2020.02.22. 09:18:59

@MAXVAL bircaman közíró: Nem-e?
Több mint gondolnád, vágóállat.

A Kormány feladata amúgy kormányozni volna, de itt csak az Államhatalom Megdöntésére szervezkedik.
Barom.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.22. 11:59:07

@Fülig José: Anyádat rendelték ki a sarokra a futtatói. (Ügyes a néni egyébként..:)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.02.22. 12:01:19

@Fülig José: A neten te bujkálsz, te műveletlen, tudatlan idióta patkányember. Mit csináltál te töri órán, amőbáztál?

agarik 2020.02.22. 17:08:09

@MAXVAL bircaman közíró: A Kormány megdönti az ÁLLAMOT.
Két külön dolog, vágóállat.